Autószerviz SOS!

Tetszett? Oszd meg 🙂 Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Van úgy, hogy beüti a krach..

Frissen költöztünk Budapestre, igazából nekem még nem is volt fix állásom, mikor már a dobozokat pakoltuk. Elég hirtelen jött egy ajánlat, és a párom igent mondott rá. Nem bántuk meg, megfogta vele az Isten lábát, viszont lóhalálában költöztünk fel a 22. kerületbe. Ez akkor egy átmenetileg bérelt lakás volt, nem terveztük, hogy hosszú távon ott maradunk, de nagy hirtelen valahol nyilván lakni kellett. Mivel én voltam otthon – főállású álláskeresőként – a bevásárlásokat, ügyintézéseket én végeztem. Az egyik reggel, ahogy tartottam haza a fél bevásárlóközponttal a csomagtartóban, és élvezettel zötykölődtem a kiválóan betonozott utcácskákon, hirtelen begörcsölt a karom, annyira nehezen ment vissza egyenesbe a kormány. Mondom, mi a csoda? Hagytam kicsit gurulni, a kormány egyenesen állt, én meg egyre közelebbről szemeztem a villanyoszloppal. Hát ez csodás, kicsit korrigáltam, aztán otthon kipakoltam, tettem vettem, el is felejtettem estére. Péter kérdezte másnap, hogy nekem is húzott-e a kocsi, meg láttam-e, hogy furán kopott a kerék? Azt én ugyan nem néztem, de a kormány nekem is nehéz volt. Sóhajtottunk egyet: ebből bizony szerviz lesz.

Kerítsünk akkor egy szervizt

Szó szerint egy hete laktunk ott, úgyhogy a sarki vegyesboltot épp, hogy tudtuk melyik polcon tartja a tésztát, nemhogy a Határ út autószerelő szervizeit. Ismerősünk ugyan volt a fővárosban, de ők Budán laknak, és nekem nagyon nem akaródzott a belvárosi közlekedésben úgy próbálni ki magam először, hogy két kézzel épphogy bírom tekerni a kormányt. Péternek annyi sejtése volt, hogy a futóművel lesz valami, úgyhogy szépen bepötyögtük a keresőbe, hogy futómű beállítás Határ út, és nézegettük az eredményeket, kezdve a hozzánk legközelebb eső Cook mobil KFT vélemények átnyálazásával. Őszintén szólva még átböngésztünk pár szervizt, de ez maradt a legmeggyőzőbb. Profi a honlap, látszik, hogy karban tartják, rendes leírásuk van a szolgáltatásokról, illetve csinálnak klímatisztítást is, amire nekem rögtön felcsillant a szemem. A probléma csak annyi volt, hogy kettőnk közül én sokkal kevésbé értek az autókhoz, mégis én kellett elvezessek másnap a szervizbe.

A Cool-Mobil szerviz

Puding próbája az evés. Bevallom, én egy kicsit gombóccal a torkomban verekedtem el magam a szervizig, és szinte mantráztam közben magamban, 1203 Budapest Határ út 39. A kormány most is rendetlenkedett, ez se lendített a nyugalmamon, meg attól is féltem, hogy odamegyek egy szál nő, a felét nem értem annak, amit mondanak, pláne, amit kérdeznek, és végül én kell elmondjam a dolgokat Péternek is, kezdve azzal, hogy ez mennyibe is fog kerülni, és miért. Úgy, hogy frissen költöztünk fel, nem mondhatnám, hogy dúskáltunk volna a tartalékokban.

Szerencsére elég könnyen megtaláltam a Cool-Mobil bejáratát, és nem kellett fenekemet szorítva beszuszakolni szűk helyekre az autót, mert éppen vizsgáltak egy másik kocsit a szervizben. Az egyikük odajött elém, bemutatkoztunk, ekkor kezdtem végre megnyugodni. Mondtam, hogy mi a panasz, hogy nehezen áll vissza egyenesbe, kicsit húz, meg a párom szerint kopás is van. Odalépett a jobb elsőhöz, és igazolta, hogy tényleg van. Egy követ fúj az összes pasi, én mondom.

A Cool-Mobil szerelő becsülettel végigjárta az autónkat, felvette az adatainkat, de mondta, hogy egyelőre nem tud konkrétat mondani, mert ahhoz alulról is rá kéne nézzenek. Kérdezte, hogy jó-e, ha délután felhívnak, hogy mit találtak, addigra biztosan át tudják vizsgálni. Én ennek nagyon örültem, mert arra voltam felkészülve, hogy gyalogosan kell visszajönnöm, amikor még azt se tudom, mi a baj – és az mennyibe is kerül. Úgyhogy ebben maradtunk, én meg nekivágtam, megpróbáltam még pár dolgot elintézni aznap.

Cool-Mobil futómű javítás

Épp egy drogériában kerestem öblítőt, amikor csörögtek a Cool-Mobil szervizből, hogy végeztek, elég csúnyán elállítódott a kerékfelfüggesztés. Itt vettem egy mély levegőt, mert jött az összeg. Elmondta, hogy a beállításokon javítani mennyi, de számítsunk rá, hogy fél éven belül el kell kezdeni egy-két elemet kicserélni, ami majd alkalmasint hozza magával, hogy a többit is cserélni kell. Tekintve, hogy használtan vettük az autót, ez annyira nem meglepő, de én már fejben azon voltam, hogy vajon megéri-e? Ő annyit tett még hozzá, hogy elnézve az autót azért még elmuzsikál egy darabig, nem kell rögtön kétségbe esni, csak figyeljünk oda, hogy finomabban vezessünk. Abban maradtunk, hogy a javítást mindenképpen megcsinálják, a többit meg majd kitaláljuk, mire a kocsiért elmegyek.

Péterrel aztán este leültünk beszélni – egy nem egészen konstruktív kitérővel a Pesti utakról, és az ő vezetési stílusáról – de csak arra jutottunk, hogy amíg használjuk, karban kell tartani rendesen a kocsit. Volt ebben némi ragaszkodás is, azt hiszem, mert ő az első közös autónk. Úgyhogy másnap visszamentem a már javított kocsinkért, és megbeszéltünk egy időpontot az első alkatrész cserére. Mikor ott voltam, a Cool-Mobil szerelő megint csak elmondta, hogy mi a gond, mire figyeljünk vezetéskor, és várhatóan mennyibe fog kerülni az alkatrészcsere-sorozat. Azóta cseréltünk náluk téli gumit is, és kisírtam egy klímatisztítást is – állítólag ez volt a karácsonyi ajándékom, de remélem, hogy Péter csak viccelt. Elmondhatjuk, hogy megtaláltuk az új autószervizünket.